Efekt jo-jo

yo-yo-28978_640

Zapewne nie raz słyszałaś o efekcie jo-jo. Czym tak naprawdę jest to zjawisko? Efekt jo-jo to wahania masy ciała, które zachodzą przy nieprawidłowo dobranej diecie. Są to nagłe spadki wagi i równie nagłe tycie. Proces ten ma niezwykle negatywne skutki nie tylko dla naszego wyglądu, ale również jest niebezpieczny dla naszego zdrowia.


Dlaczego efekt jo-jo powstaje i jak go wyeliminować? Przede wszystkim jest to skutek nieodpowiednio dobranej diety, która oparta jest na głodzeniu się lub zbyt niskiej kaloryczności konsumowanych przez nas posiłków. Musimy pamiętać, że zrzucanie zbędnych kilogramów powinno odbywać się w sposób regularny i spokojny. Nagłe pozbycie się sporej ilości wagi jest bardzo niezdrowe i może prowadzić nawet do narażenia życia osoby odchudzającej się. Dieta to styl życia, a nie zrzucenie masy ciała w trybie natychmiastowym. Odpowiednio przeprowadzona dieta powinna polegać na prawidłowym i zdrowym odżywianiu, którego głównym zadaniem jest polepszenie metabolizmu, który odpowiedzialny jest za odkładanie się niechcianej masy tłuszczowej w naszym ciele.

Nie tylko jedzenie jest istotne. Żadna dieta nie zostanie przeprowadzona prawidłowo i nie utrzyma swoich pozytywnych skutków, jeśli nie będzie wsparta ćwiczeniami fizycznymi. Warzywa i owoce uznawane są za produkty, które są niezwykle zdrowe i nie szkodzą. Oczywiście jest to prawda, należy jednak pamiętać, że w każdym przypadku należy wykazywać się zdrowym rozsądkiem i podążać za powiedzeniem, że co za dużo, to nie zdrowo. Niestety monotonna dieta, czyli dieta oparta wyłącznie na warzywach i owocach jest również nieodpowiednia i może prowadzić do negatywnego efektu jo-jo.

Czy możliwe jest aby być genetycznie obciążonym efektem jo-jo? Tak naprawdę niezwykle istotne dla naszego aktualnego wyglądu jest to, jak prezentowaliśmy się w dzieciństwie. Jeśli jako dzieci posiadaliśmy sporo tkanki tłuszczowej, niestety jest to widoczne w życiu dorosłym. Naukowcy udowodnili, że komórki tłuszczowe posiadają coś na kształt pamięci, która sprawia, że pozostają one w naszym organizmie przez cały proces dojrzewania. Nie oznacza to oczywiście, że należy się załamywać i poddawać, ponieważ odpowiednio dobrany plan żywieniowy wraz z planem aktywności fizycznej może przynieść zaskakujące efekty.

W diecie najważniejszy jest oczywiście dobór odpowiednich produktów, które będą wspomagać nasz metabolizm do szybszej pracy. Do takich produktów zaliczamy: ciemne pieczywo, zieloną herbatę, ryż, chude mięso oraz płatki owsiane. Aby uniknąć niechcianego efektu jo-jo niezwykle ważne jest aby spożywać produkty o niskim indeksie glikemicznym, które wykazują bardzo pozytywne działanie na nasz organizm. CIEKAWOSTKA: dla osób zmagających się z trądzikiem, również wskazane jest zrezygnowanie z produktów o wysokim indeksie glikemicznym, ponieważ mogą one wzmagać wykwity i produkcję sebum.

Zatem najważniejsze w celu uniknięcia efektu jo-jo jest racjonalne odżywianie i spożywanie produktów, które wspomagają przemiany metabolizmu. Warto wzbogacić swój jadłospis o błonnik i żywe kultury bakterii, które wykazują bardzo delikatne i naturalne właściwości przeczyszczające i zapobiegają zaparciom.

Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment.