Ćwiczenia siłowe na odchudzanie

silownia3

Wielu z nas siłownia kojarzy się z muskularnymi mężczyznami, z których pot ocieka litrami. Dlatego też sporo osób, które decydują się na zrzucenie zbędnej masy ciała nie bierze pod uwagę tej formy aktywności fizycznej. Podobnie jest z kobietami – panie są przekonane, że siłownia to nie jest miejsce odpowiednie dla nich, ponieważ mogę się one stać obiektem kpin i śmiechów. To wszystko jest oczywiście bzdurą! Siłownia to przede wszystkim przestrzeń, w której posiadamy wiele profesjonalnych i drogich sprzętów. To, w jaki sposób je wykorzystamy zależy tylko od nas. Niektóre przyrządy faktycznie budują tylko i wyłącznie tkankę mięśniową, inne zaś sprawiają, że spalamy kalorie. Jeśli chodzi o kwestie kobiecego samopoczucia – coraz więcej współczesnych dziewcząt oraz dojrzalszych pań decyduje się na aktywny sposób życia. Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było, żeby płeć żeńska znalazła się na siłowni, trenowała oraz żyła ze sportu. Aktualnie nastąpił mocny trend na zdrowy styl życia, który nie tylko polega na odpowiedniej diecie, ale również ruchowi, który pozwala wyrzeźbić wymarzoną sylwetkę.

Jak zatem najlepiej zabrać się do ćwiczeń, które pozwolą zrzucić nabudowane kilogramy? Musimy pamiętać, że zaczynanie od podnoszenia ciężarów, czy innych tego typu ćwiczeń nie pomoże nam w obniżeniu wagi. Te formy aktywności przeznaczone są dla osób, które osiągnęły swoją wymarzoną wagę ciała, ustabilizowały ją i pragną aby ich ciało wyglądało piękniej i zdrowiej. Dla przykładu – jeśli jesteś osobą ze sporą nadwagą lub nawet otyłą to rozbudowanie tkanki mięśniowej nie na wiele się przyda. Sprawi, że mięśnie wcale nie będą zaznaczone pod skórą, a ciało wyda się jeszcze cięższe i większe niż w rzeczywistości jest.

Warto zacząć od łagodnych, nieforsujących ćwiczeń aerobowych, takich jak jazda na rowerku, steper lub bieżnia. Regularny, systematyczny ruch jest w stanie w szybki sposób pomóc zrzucić zbędne kilogramy i uzyskać idealną wagę. Ponadto zestaw ćwiczeń aerobowych fenomenalnie poprawia ukrwienie całego ciała, co przekłada się na lepsze samopoczucie i nastawienie do świata. Jeśli ten etap masz już za sobą, warto jest zadbać o wykroki oraz unoszenie ud – ogólnie praca nogami i dolną partią ciała. To sprawi, że kalorie szybko zostaną spalone, a ponadto ciało nabierze elastyczności i jędrności.

Jak sam widzisz istnieje wiele metod i możliwości odchudzania się na siłowni. Sam wybierz jaki trening i które ćwiczenia są dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem. Nie zastanawiaj się dłużej i już dziś wykup karnet do pobliskiej siłowni!

Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment.